-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51250 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

در كتاب اربعين شيخ بهايي و سفينه النجاه، حديثي نقل شده است كه (ترك ازدواج را جايز دانسته و سكونت در تهران را مذموم شمرده است) توضيح دهيد.
الف) به طور كلي ازدواج يك قانون فطري است. در هيچ آييني ممكن نيست حكمي برخلاف اين قانون فطري تشريع گردد، بنابراين نه در آيين اسلام و نه در هيچ آيين ديگري ترك ازدواج كار خوبي نبوده است و اسلام كه هماهنگ با نظام كلي آفرينش گام برمي دارد، در اين زمينه تعبيرات جالب و مؤثري دارد. رسول اكرم(ص) مي فرمايند: {Hمن تزوج فقد احرز نصف دينه فليتّق الله في النصف الباقي؛ H}{Mكسي كه همسر اختيار كند نيمي از دين خود را محفوظ داشته و بايد مراقب نيم ديگر باشدM}، {V(سفينةالبحار، ج 1، ماده زوج)V}. علت اين كه اسلام ازدواج كردن را به منزله به دست آوردن نصف ايمان معرفي مي كند، به خاطر اين است كه غريزه جنسي نيرومندترين و سركش ترين غرائز انساني است كه به تنهايي با ديگر غرائز برابري مي كند وا نحراف آن نيمي از دين و ايمان انسان را به خطر خواهد انداخت و الا خود ازدواج در اصل يك عمل مستحب مؤكد است و وجوبش زماني است كه انسان با ترك آن به گناه و زحمت و مشقت بيافتد، لذا مجرد ماندن جايز است، اما بروز شخصيت اجتماعي و مذهبي و پيشرفت دنيوي و اخروي انسان در امر ازدواج است. چون اساس شخصيت اجتماعي و مذهبي هر شخص تا حدودي به ازدواج وي بستگي دارد و بدون ازدواج كمتر كسي مي تواند در جامعه شخصيتي مطلوب و مورد توجه و اعتماد مردم باشد و ايمان خود را از گزند انحراف هاي جنسي و افكار و عواطفش را از اضطراب ها و عقده ها و حسادت ها محفوظ نمايد. ب ) احاديثي وجود دارد كه به ذمّ سكونت در شهر زوراء در آخرالزمان پرداخته و برخي از مورخين به جهت قرينه هايي كه ذكر مي كنند (مثلاً در دامنه كوهي است نزديك به ري) شهر زوراء را تهران مي دانند. در روايتي كه از مفصل بن عمر از امام صادق(ع) آمده است از زوراء تهران قصد شده است. البته برخي نيز معتقدند شهر زوراء بغداد است. براي آگاهي بيشتر در اين زمينه ر.ك: 1- جهان در آينده (علائم ظهور حضرت مهدي(عج))، سيد محمد حسين موسوي كاشاني، چاپ مهر 2- عصر ظهور، علي كوراني، مترجم: عباس جلالي، چاپ و نشر بين الملل سازمان تبليغات اسلامي 3- امامت و مهدويت، آيت الله صافي گلپايگاني، ج 3، انتشارات حضرت معصومه(س)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.